29. september 2013

FOTO-TRENING på foringsplassen.
Fotografering er som alle vet en "teknisk øvelse" så da er det fint å sitte i kamoteltet på foringsplassen og finne ut av ting dvs. blender, lukkertid, ISO, AF-punkter, komposisjon, stødighet og groundlevel. Motivene er jo der hele tiden.
Idag ville jeg fokusere på selve BLIKKET...dvs altså blikket i øyet og irisen på fuglene. Ser ofte at øynene ikke kommer frem på bildene..de blir helt svarte.
Sollyset skulle utnyttes så da var det å fyre løs da jeg så solstrålene traff fuglens netthinne.  Det blir liksom en hvit prikk på øyet. Jeg bommet på de fleste men traff også med inner-10er på noen.  Jeg kjedet meg ikke i alle fall.  Bildene er tatt i RAW og M-innstilling med ett AF-punkt..monopod.














Foto og tekst: Kjell Thore Leinhardt, Nøtteberget 28.sept 2013

2 kommentarer:

  1. fine bilder liker spesielt godt det første

    SvarSlett
  2. Godt å se de gode bildene dine på bloggen igjen.
    Tom R

    SvarSlett